×

Yakynina Anastasia / Unsplash

ΑΡΧΙΚΗ > ΔΙΑΤΡΟΦΗ > ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σπόροι Chia: 6 αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία!

Οι σπόροι Chia είναι φορτωμένοι με θρεπτικά συστατικά που μπορούν να έχουν σημαντικά οφέλη για το σώμα και τον εγκέφαλό μας.

Ποια είναι τα πραγματικά οφέλη των σπόρων chia, σύμφωνα με την επιστήμη;

Οι σπόροι Chia είναι μικροσκοπικοί μαύροι σπόροι από το φυτό Salvia hispanica και ήταν ένα σημαντικό φαγητό για τους Αζτέκους και τους Μάγια, αφού οι ίδιοι τους εκτιμούσαν για την ικανότητά τους να παρέχουν ενέργεια. Στην πραγματικότητα, η λέξη «chia» είναι η αρχαία λέξη των Μάγια για τη λέξη «δύναμη».

Πρόσφατα έγιναν γνωστοί ως σούπερ τροφή!

28 γραμμάρια σπόρων chia περιέχουν:

Ίνες: 11 γραμμάρια.

Πρωτεΐνη: 4 γραμμάρια.

Λίπος: 9 γραμμάρια (5 από τα οποία είναι ωμέγα-3).

Ασβέστιο: 18% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης

Μαγγάνιο: 30% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης

Μαγνήσιο: 30% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης

Φώσφορος: 27% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης

Περιέχουν, επίσης, μια αξιοπρεπή ποσότητα ψευδαργύρου, βιταμίνης Β3, καλίου, βιταμίνης Β1 και βιταμίνης Β2.

Μιλάμε για 28 γραμμάρια, δηλαδή περίπου δύο κουταλιές της σούπας. Αυτή η μικρή ποσότητα περιέχει μόνο 137 θερμίδες!

Παρά το μικροσκοπικό τους μέγεθος, οι σπόροι chia είναι ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα στον πλανήτη. Γιατί;

1. Είναι φορτωμένοι με αντιοξειδωτικά

2. Σχεδόν όλοι οι υδατάνθρακες σε αυτά είναι ίνες

3. Είναι υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη (Πολλοί ειδικοί της υγείας πιστεύουν ότι οι σπόροι chia μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, αφού η πρωτεΐνη και οι ίνες «κόβουν» την όρεξη για παραπανίσια πρόσληψη τροφής. Ωστόσο, οι απόψεις διίστανται. Σε έρευνες, οι σπόροι chia δεν είχαν καμία επίδραση στο σωματικό βάρος, αλλά κατάφεραν να αυξήσουν την ποσότητα ωμέγα-3 λίπους στο αίμα.)

4. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

5. Μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου (Μερικές μελέτες δείχνουν ότι οι σπόροι chia μειώνουν σημαντικά την αρτηριακή πίεση σε άτομα με υπέρταση, η οποία αποτελεί ισχυρό παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Είναι πιθανό, αλλά πιθανότατα δεν θα έχουν σημαντική επίδραση αν δεν συνοδεύονται από άλλο ευεργετικό τρόπο ζωής και διαιτητικές αλλαγές.)

6. Μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Η κατανάλωση ψωμιού που περιέχει σπόρους chia μειώνει την άνοδο του σακχάρου στο αίμα μετά το γεύμα σε σύγκριση με το ψωμί που δεν τους περιλαμβάνει.

Οι σπόροι Chia είναι εύκολο να ενσωματωθούν στη διατροφή μας, αφού μπορούν να τρώγονται ακατέργαστοι. Συνήθως, τους πασπαλίζουμε πάνω από δημητριακά, γιαούρτι, λαχανικά ή πιάτα με ρύζι.

Λόγω της ικανότητάς τους να απορροφούν τόσο το νερό όσο και το λίπος, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως υποκατάστατα αυγών σε συνταγές.

Try it!

Πηγή