×

Thomas Kolnowski / Unsplash

ΑΡΧΙΚΗ > ΔΙΑΤΡΟΦΗ > ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμβουλές Διατροφής: Το μυστικό της επιτυχίας για τις σχολικές εξετάσεις!

Γνωρίζατε πως αυτό που τρώτε ή πίνετε μπορεί να επηρεάσει την απόδοσή σας στις εξετάσεις;

Ποια είναι η καλύτερη διατροφή που θα μπορούσατε να ακολουθήσετε την ημέρα των εξετάσεων; Μπορεί η διατροφή σας να επηρεάσει τα αποτελέσματα των εξετάσεών σας;

Στην σημερινή πραγματικότητα, οι γονείς, οι μαθητές και οι σπουδαστές αναζητούν απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα.

Όλοι ελπίζουμε ότι η υγιεινή προ-εξέτασης διατροφή θα μας δώσει ένα πρόσθετο πλεονέκτημα κατά την διάρκεια των εξετάσεων και στην πραγματικότητα, μπορεί!

Η σωστή διατροφή και η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα μας, να βελτιώσει την εγρήγορση και να μας κρατήσει ζωντανούς κατά τις τόσες ώρες των εξετάσεων.

Οι λανθασμένες επιλογές διατροφής μπορούν να σας κάνουν να νιώσετε υποτονικοί και αγχωμένοι.

Οι παρακάτω συμβουλές διατροφής θα σας βοηθήσουν να δώσετε τον καλύτερό σας εαυτό στις εξετάσεις.

Μη παραλείπετε το πρωινό σας. Η κατανάλωση πρωινού έχει συσχετιστεί με βελτιωμένη νοητική ικανότητα και ακαδημαϊκή απόδοση. Ο εγκέφαλος χρειάζεται ενέργεια για να εργαστεί αποτελεσματικά. Πρέπει να διατηρήσετε την συγκέντρωσή σας στην εξέταση και όχι στην πείνα σας.

Τρώτε τροφές που ενισχύουν τον εγκέφαλο. Αυτό περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερη πνευματική εγρήγορση. Οι επιλογές υγιεινής διατροφής την ημέρα των εξετάσεων περιλαμβάνουν αυγά, ξηρούς καρπούς, γιαούρτι και τυρί cottage.

Οι καλοί συνδυασμοί πρωινού μπορεί να είναι δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, αυγά και τοστ ολικής με μαρμελάδα ή μέλι, χυλό, πλιγούρι βρώμης ή μούσλι χωρίς ζάχαρη.

Άλλες διαιτητικές επιλογές που θεωρούνται τρόφιμα του εγκεφάλου είναι τα ψάρια, τα καρύδια, τα βατόμουρα, ηλιόσποροι, ο λιναρόσπορος, τα αποξηραμένα φρούτα, σύκα και δαμάσκηνα.

Επιπλέον τα φρούτα θεωρούνται ένα εξαιρετικό καύσιμο για τον εγκέφαλο.

Αποφύγετε τα τρόφιμα που εμποδίζουν τον εγκέφαλο να λειτουργήσει. Μείνετε μακριά από τρόφιμα, όπως λευκό αλεύρι, μπισκότα, κέικ, επιδόρπια, καραμέλες και γενικά ό,τι περιέχει ζάχαρη, γιατί τα τρόφιμα αυτά απαιτούν πρόσθετο χρόνο και ενέργεια για να χωνευτούν.

Πείτε ναι σε μερικά τετραγωνάκια μαύρης σοκολάτας με στέβια.

Αποφύγετε την γαλοπούλα σε οποιαδήποτε μορφή, καθώς περιέχει L-τρυπτοφάνη ένα απαραίτητο αμινοξύ που σας κάνει να αισθάνεστε υπνηλία. Επίσης, αποφύγετε ορισμένους συνδυασμούς τροφίμων όπως, πρωτεΐνες και άμυλο μαζί.

Μείνετε ενυδατωμένοι. Βεβαιωθείτε πως έχετε πιει αρκετό νερό πριν και κατά την διάρκεια της εξέτασης. Η αφυδάτωση μπορεί να σας κάνει να χάσετε την συγκέντρωσή σας.

Αποφύγετε τα ποτά που μπλοκάρουν τον εγκέφαλο. Αυτά είναι τα αναψυκτικά τύπου Red bull.

Όχι υπερβολή στον καφέ. Μη ξεπερνάτε τα 500mg καφεΐνης ανά ημέρα (που ισοδυναμεί σε 2,5 καφέδες). Έχει αποδειχθεί πως έχει αρνητικό αντίκτυπο στην μάθηση.

Μη δοκιμάστε νέα τρόφιμα, ποτά η συμπληρώματα λίγο πριν την εξέταση, ακόμα και αν συνιστώνται ιδιαίτερα από φίλους ή την οικογένεια. Δεν ξέρετε πως το σώμα σας ανταποκρίνεται σε αυτά και δεν θέλετε εκπλήξεις την ημέρα των εξετάσεων.

Κοιμηθείτε καλά. Ένας καλός ύπνος ενισχύει πραγματικά την απόδοση σας. Για να είστε στην καλύτερη σας ημέρα στις εξετάσεις, δεν χρειάζεστε μόνο την ενέργεια που προέρχεται από την υγιεινή διατροφή, αλλά και την ενέργεια που προέρχεται από τον επαρκή ξεκούραστο ύπνο.

Ο ύπνος για τουλάχιστον 7 ώρες έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την απόδοση σας κατά 10%.

Τέλος, πηγαίνετε μια βόλτα θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε τον κεφάλι σας. Οι ενδορφίνες που απελευθερώνονται από την σωματική δραστηριότητα βοηθούν στη μείωση του στρες και στην ενίσχυση της διάθεσή σας.

Εύχομαι επιτυχία σκέτο, γιατί όπως έλεγε και ένας καθηγητής μου δεν υπάρχει κακή ή καλή! 🙂