×

Sweet Amaryllis / Unsplash

ΑΡΧΙΚΗ > ΔΙΑΤΡΟΦΗ > TIPS

Tips διατροφής για να μην «ξεφύγεις» στο πασχαλινό τραπέζι!

Το Πάσχα είναι μέρα γιορτής και το πασχαλινό τραπέζι είναι σίγουρα πλούσιο σε φαγητά και γλυκά.

Είναι, λοιπόν, πολύ εύκολο να ξεφύγετε και να παρασυρθείτε από το οικογενειακό τραπέζι, αφού πρώτα  έχει προηγηθεί η νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας.

Παρακάτω δίνονται μερικές μικρές συμβουλές για να μη βρεθείτε εντελώς εκτός του σχεδίου διατροφής σας (προγράμματός σας)!

Μην καθίσετε στο τραπέζι με άδειο στομάχι – θα είναι πιο πιθανό να υπερφαγιάσετε. Βεβαιωθείτε ότι δεν λιμοκτονείτε για να μπορέσετε να καθίσετε και να απολαύσετε ένα καλό γεύμα.

Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό – μπορεί να μην είστε σε θέση να ελέγξτε το πασχαλινό τραπέζι, αλλά σίγουρα μπορείτε να ελέγξετε το πρωινό σας. Φάτε για πρωινό ένα γιαούρτι 2% με δημητριακά βρώμης το οποίο θα σας προσφέρει τον κορεσμό που χρειάζεστε αποτρέποντάς σας από τα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα πριν το μεγάλο τραπέζι

Μείνετε ενυδατωμένοι – πιείτε ένα ποτήρι νερό μισή ώρα πριν το γεύμα σας και ένα ποτήρι λίγο πριν τελειώσετε. Θα σας κάνει να νιώσετε πληρέστεροι, γρηγορότερα.

Γεμίστε το πιάτο σας με λαχανικά – πριν βάλετε στο πιάτο σας το κρέας, γεμίστε το με λαχανικά. Οι ίνες θα σας γεμίσουν, οπότε θα είστε λιγότερο διατεθειμένοι να παρασυρθείτε από τα υπόλοιπα φαγητά που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι.

Μοιράστε σωστά τις ποσότητες στο πιάτο σας – τα 2/4 του πιάτου σας πρέπει να περιέχουν λαχανικά , το ¼ κρέας και το άλλο ¼ υδατάνθρακα.

Προσέξτε την ποσότητα του κρέατος που θα επιλέξετε είτε αυτό είναι αρνί είτε κατσίκι. Μια μερίδα κόκκινου κρέατος αντιστοιχεί σε 100γρ ή μια παλάμη.

  Αρνί (ανά 100γρ) Κατσίκι (ανά 100γρ)
Θερμίδες (kcal) 280 150
FAT (λιπαρά) 20 3

Αποφύγετε την πέτσα και το συνεχές τσιμπολόγημα. Βάλτε μια συγκεκριμένη ποσότητα στο πιάτο σας και μείνετε σε αυτό.

Αφήστε το γλυκό (πχ σοκολατένιο αυγό) για το τέλος – η κατανάλωση των σοκολατένιων αυγών με άδειο στομάχι θα αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με αποτέλεσμα να πεινάτε περισσότερο.

Τέλος, απολαύστε κάθε μπουκιά! Είναι διακοπές! Φάτε ο,τι θέλετε και απολαύστε το κρασί σας.

Η στέρηση του εαυτού σας από αυτό που θέλει πραγματικά θα είχε το αντίθετο αποτέλεσμα. Απολαύστε τις αγαπημένες σας λιχουδιές και κάνετε ένα σύμφωνο με τον εαυτό σας να μην αισθάνεστε ένοχοι για αυτή την ξεχωριστή μέρα.