×

Anna Kolosyuk / Unsplash

ΑΡΧΙΚΗ > ΓΟΝΕΙΣ > ΓΟΝΕΙΣ

Παιδί με αυτισμό και γονείς: Συμπτώματα, συμβουλές και τρόποι υποστήριξης

Τα σημάδια του αυτισμού δεν είναι ξεκάθαρα ή συγκεκριμένα, από την παιδική ηλικία. Αντίθετα, εμφανίζονται, συνήθως σταδιακά, και γίνονται πιο εμφανή στο δεύτερο και το τρίτο έτος της ζωής.

Τα άτομα με αυτισμό επεξεργάζονται τις αισθητηριακές πληροφορίες διαφορετικά.

Μπορεί να είναι υπερβολικά ή λιγότερο ευαίσθητα στους ήχους, τα αξιοθέατα, τα γούστα και την αφή. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την προθυμία τους να φορούν συγκεκριμένα ρούχα, να τρώνε συγκεκριμένα τρόφιμα ή να μην ανέχονται ορισμένους ήχους.

Όσο το δυνατόν νωρίτερα αρχίζει η παρέμβαση, τόσο περισσότερο τα παιδιά βελτιώνονται σε όλες τις πτυχές της ανάπτυξης.

Η αποτελεσματική, έγκαιρη παρέμβαση στοχεύει στη βελτίωση των δεξιοτήτων στον τομέα της κοινωνικής, επικοινωνιακής, γνωστικής και κινητικής συμπεριφοράς μέσα από προβλέψιμες ημιδομημένες ρουτίνες.

Τα παιδιά με αυτισμό μπορεί να μη φαίνονται ιδιαίτερα κοινωνικά, αλλά αγαπούν τις οικογένειές τους. Επιθυμούν να έχουν φίλους, αλλά χρειάζονται βοήθεια για την ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων τους.

Εδώ είναι 3 τρόποι υποστήριξης των παιδιών με αυτισμό με μη λεκτική επικοινωνία από τους γονείς:

Εάν περιβάλλουμε τον εαυτό μας με άτομα που μιλούν μια ξένη γλώσσα, ο εγκέφαλός μας θα αρχίσει τελικά να αποκωδικοποιεί και να κατανοεί περίπου ό,τι λέγεται.

Η διδασκαλία των παιδιών που αγωνίζονται να μιλήσουν ή που είναι κυρίως σιωπηρά μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, αλλά υπάρχουν μερικοί απλοί τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν την επικοινωνία:

Κάνετε προφανή λάθη

Τα παιδιά με αυτισμό συχνά εντοπίζουν τα λάθη γρήγορα και αποτελεσματικά, πράγμα που σημαίνει ότι αν τα ενθαρρύνετε να αλληλεπιδρούν με καθήκοντα που έχουν προφανή λάθη, μπορεί να τα προκαλέσετε να σας διορθώσουν προφορικά!

Αντιστροφή μιας ρουτίνας

Αν έχετε τη συνήθεια να μετράτε π.χ. κάτι ορατό (τον αριθμό των σκαλοπατιών που περπατάτε ή τις καρέκλες μέσα στην τάξη), το παιδί θα περιμένει να το κάνετε κάθε μέρα. Τότε σταματήστε να το κάνετε. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μια λεκτική απόκριση που να διορθώνει το σφάλμα σας.

Βρείτε ενδιαφέροντα

Ένα «ειδικό ενδιαφέρον» για το παιδί μπορεί να δημιουργήσει μια μεγάλη αίσθηση ανεξαρτησίας για αυτό. Εάν ένα παιδί γοητεύεται από τα παιχνίδια με σχήματα, για παράδειγμα, θα μπορούσατε να παίξετε μαζί, ονοματίζοντας κάθε σχήμα.

Από την άλλη μεριά, τα παιδιά με αυτισμό που μπορούν να μιλούν και επιδεικνύουν υψηλό IQ, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν «αόρατες» προκλήσεις.

Συχνά αγωνίζονται με την αφηρημένη γλωσσική κατανόηση του χιούμορ, των μεταφορών και άλλων. Ως αποτέλεσμα, η επεξεργασία της γραπτής και της προφορικής γλώσσας μπορεί να είναι αργή.

Συχνά παρανοούν τα σχόλια των ανθρώπων, επειδή αγωνίζονται να «διαβάσουν πίσω από τις λέξεις» και να κατανοήσουν τι εννοούσαν οι άνθρωποι με αυτό που είπαν. Αυτά τα παιδιά διατρέχουν ιδιαίτερα υψηλό κίνδυνο εκφοβισμού και άλλων μορφών κοινωνικού αποκλεισμού, διότι ενδέχεται να μην γνωρίζουν πότε απειλούνται.

Εάν έχετε ένα παιδί με αυτισμό, είναι σημαντικό να λάβετε υποστήριξη. Η εξασφάλιση ότι το παιδί σας λαμβάνει τη βοήθεια που χρειάζεται θα κάνει εσάς και το παιδί να αισθανθείτε περισσότερο ασφαλείς.

Και να θυμάστε ότι ο αυτισμός σε ένα παιδί είναι μόνο ένα κομμάτι του, όχι όλα όσα είναι ένα παιδί.

Love needs no words!