×

Damian Zaleski / Unsplash

ΑΡΧΙΚΗ > ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ > ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ

Γιατί ο μέσος εργαζόμενος δουλεύει τις 3 από τις 8 ώρες;

Guess what, we all do it.

Είναι φυσιολογικό και ακόμα και οι πιο δραστήριοι άνθρωποι δεν αισθάνονται σαν να θέλουν να δουλέψουν τουλάχιστον 2 στις 5 ημέρες.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι ο μέσος υπάλληλος εργάζεται μόνο 3 ώρες από μια τυπική οκτάωρη εργάσιμη ημέρα. Γιατί;

Επειδή μας λείπουν 2 πράγματα:

Αυτοπειθαρχία

Δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση ο μέσος εργαζόμενος να σπαταλά το χρόνο με ένα σκοπό. Η αυτοπειθαρχία δεν έρχεται φυσιολογικά και ξεχνιέται εύκολα. Η τυπική εργάσιμη ημέρα είναι σύντομη και τα δύσκολα καθήκοντα, όπως το φινίρισμα ενός άρθρου, το τηλέφωνο με έναν πελάτη και η καταχώρηση ενός τιμολογίου θέλει ενέργεια.

Είναι πιο εύκολο να αποφύγουμε αυτά τα τυπικά καθήκοντα εργασίας, ελπίζοντας ότι κανείς δεν παρακολουθεί για να δει αν το κάναμε ή όχι.

Μια ολόκληρη καριέρα μπορεί να κυλήσει απλά «αποφεύγοντας».

Όταν επιλέγεις να είσαι πειθαρχημένος και να περάσεις το χρόνο σου στη δουλειά, κάνοντας τα καθήκοντα που ξέρεις ότι πρέπει να κάνεις, το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο. Εν ολίγοις, η αυτοπειθαρχία σε βοηθά να βρεις τον χρόνο που χρειάζεσαι και να τον εκμεταλλευτείς σωστά.

Θα νιώσεις κι εσύ περισσότερο παραγωγικός και πίστεψε μας, η παραγωγικότητα είναι κάτι σαν ένα roller coaster που άπαξ κι ανέβεις, δε θα θες να κατέβεις.

Έλλειψη πρακτικότητας

Η εργασία θέλει ενέργεια, focus και δημιουργικότητα. Για να εργαστείς περισσότερες από 3 ώρες την ημέρα, χρειάζεσαι μικρούς τρόπους για να ανακάμπτεις κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Πώς να ανακάμψεις το ηθικό σου; Προτείνουμε περπάτημα γύρω από το γραφείο κάθε ώρα για λίγα λεπτά, αρπάζοντας λίγο νερό, πηγαίνοντας για μια γρήγορη βόλτα έξω, τρώγοντας ένα φρούτο ή απολαμβάνοντας για λίγα λεπτά στα social media. Βοηθάει να επανεκκινήσεις τον εγκέφαλο σου.

Ο μέσος όρος 5 ωρών την ημέρα που χάνονται κατά την εργασία, χάνεται στα ακόλουθα:

Μη προγραμματισμένα meetings

Εταιρικές εκδηλώσεις που συχνά δεν χρειάζονται τη συμμετοχή σου

Υπερβολικά  πολύ socializing με συναδέλφους (π.χ. τι έγινε στο τελευταίο game of thrones κ τέτοια)

Συναντήσεις που διαρκούν πάρα πολύ χωρίς λόγο

Χρόνος που ξοδεύεται στην αποστολή μηνυμάτων

Εδώ είναι μερικά tips για να σώσεις περισσότερο χρόνο και να γίνεις παραγωγικός:

Όταν προσπαθείς να κάνεις ένα δύσκολο task, μην κοιτάς το τηλέφωνό σου.

Όταν πρέπει να δουλέψεις πολύ συγκεντρωμένα, μπες σε μια αίθουσα συσκέψεων με την πόρτα κλειστή, φορητό υπολογιστή και νερό δίπλα σου.

Ο κανόνας λέει μην πας σε κάποια συνάντηση που διαρκεί περισσότερο από μία ώρα. Αν είσαι αναγκασμένος να πας για κάποιο λόγο, στη μία ώρα φεύγεις.

Κανένας δεν είπε ότι πρέπει να δουλέψεις μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες για να φτάσεις εκεί που θέλεις την καριέρα σου πιο γρήγορα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να «σώσεις» 1-2 ώρες εργασίας κάθε μέρα. Είναι το είδος της δουλειάς που γνωρίζεις ότι πρέπει να κάνεις, αλλά να το αναβάλλεις, επειδή είναι δύσκολο.

You can do it!