×

Javi Indy / Freepik

ΑΡΧΙΚΗ > ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ > ΣΩΜΑ

Do’s & Don’ts: Μήπως κάνεις stretching με τον λάθος τρόπο;

Η ευελιξία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος ενός υγιούς σώματος. Οι εύκαμπτοι μύες επιτρέπουν καλύτερες επιδόσεις στις καθημερινές μας δραστηριότητες και μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού.

Το πόσο ασκούμασταν ως παιδιά, μαζί με το είδος της δουλειάς που κάνουμε και το πόσο γυμναζόμαστε, έχει σημασία και το τέντωμα ή αλλιώς οι διατάσεις μπορούν να μας ωφελήσουν.

Κάποιοι από εμάς είναι πιο «φυσικά εύκαμπτοι» από τους άλλους, αλλά είναι δύσκολο να γνωρίζουμε αν αυτό είναι αποτέλεσμα γενετικής ή τρόπου ζωής.

Μια από τις πιο συνηθισμένες λάθος στάσεις οδηγεί σε κύφωση. Τεντώνοντας το στήθος και τους ώμους θα βοηθήσει αρκετά. Η κακή στάση είναι ένα από τα καλύτερα κίνητρα για τέντωμα. Οι προπονήσεις μας γίνονται πιο αποτελεσματικές, όταν έχουμε εύκολη πρόσβαση στους σωστούς μυς που χρειάζονται για τη βελτιστοποίηση της.

Δες τι πρέπει να κάνεις για να σωστό stretching:

Δώσε προτεραιότητα στους σφιχτούς μύες και τεντώσου με συνέπεια, στο τέλος της ημέρας για τουλάχιστον 10 λεπτά.

Βάλε μια ειδοποίηση στο κινητό σου κάθε τέσσερις ώρες στο γραφείο για να κάνεις άνοιγμα στήθους και τέντωμα του λαιμού.

Πάρε βαθιά αναπνοή σε όλη την έκταση.

Για την μέση, ξάπλωσε και ακούμπησε την στο έδαφος, ρουφώντας προς τα μέσα τους κοιλιακούς σου. Επανέλαβε την κίνηση, εισπνέοντας κάθε φορά που θα ακουμπάς τη μέση σου κάτω.

Μετά από μια προπόνηση, τέντωσε κάθε περιοχή για 10 έως 30 δευτερόλεπτα.

Το τέντωμα αυξάνει τη ροή του αίματος στους μύες, επιταχύνει το χρόνο αποκατάστασης και βοηθάει στον μυϊκό πόνο.

Τι δεν πρέπει να κάνεις για ένα σωστό stretching:

Δεν είναι και τόσο σωστό τελικά να τεντώνεσαι το πρωί όταν ξυπνάς, αφού οι μύες σου έχουν πολλή ώρα να αναλάβουν δράση και μπορεί να πιαστείς χειρότερα.

Μην υπερβάλλεις (διατηρώντας την έκταση περισσότερο από 30 δευτερόλεπτα τη φορά).

Μην κρατάς την αναπνοή σου ενώ τεντώνεσαι. Αυτό αυξάνει την ένταση στην περιοχή που προσπαθείς να χαλαρώσεις.

Μην χαλαρώνεις τους κοιλιακούς σου, όταν τεντώνεσαι. Οι κοιλιακοί πρέπει να είναι πάντα σφιχτοί και να κρατούν το σώμα σου σε σωστή ευθυγράμμιση.

Μην τεντώνεις μια τραυματισμένη περιοχή, εκτός κι αν σου δώσει συγκεκριμένες οδηγίες ένας φυσιοθεραπευτής.

Go do that stretching!