×

rawpixel

ΑΡΧΙΚΗ > ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ > ΥΓΕΙΑ

Τι είναι η αφυδάτωση και πόσο νερό χρειάζεται να πίνουμε το καλοκαίρι;

Η αφυδάτωση είναι μια κατάσταση που μπορεί να συμβεί όταν η απώλεια σωματικών υγρών, κυρίως νερού, υπερβαίνει την ποσότητα που λαμβάνεται.

Ιατρικά, η αφυδάτωση συνήθως σημαίνει ότι το άτομο έχει χάσει αρκετά υγρά, έτσι ώστε το σώμα να αρχίζει να χάνει την ικανότητα του να λειτουργεί κανονικά.

Αν και τα παιδιά και τα βρέφη διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο αφυδάτωσης, πολλοί ενήλικες και ιδιαίτερα ηλικιωμένοι έχουν σημαντικούς παράγοντες κινδύνου.

Χάνουμε καθημερινά νερό κάθε μέρα με την μορφή υδρατμών κατά την αναπνοή και και με την μορφή νερού από τον ιδρώτα, τα ούρα και τα κόπρανα.

Μαζί με το νερό, χάνουμε επίσης μικρές ποσότητες αλάτων και ηλεκτρολυτών. Τα σώματα μας αναπροσαρμόζουν συνεχώς την ισορροπία μεταξύ απώλειας νερού (και αλάτων ή ηλεκτρολυτών) με πρόσληψη υγρών.

Όταν χάνουμε πολύ νερό, το σώμα μας μπορεί να εξαντληθεί ή να αφυδατωθεί. Οι περισσότεροι γιατροί χωρίζουν την αφυδάτωση σε τρία στάδια:  1. ήπια, 2. μέτρια και 3. σοβαρή.

Η ήπια και συχνά μέτρια αφυδάτωση μπορεί να επανέλθει σε ισορροπία με λήψη υγρών από το στόμα που περιέχουν ηλεκτρολύτες (ή άλατα) που χάνονται κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας. Αν τα συμπτώματα δεν αναγνωριστούν και δεν υποβληθούν σε αγωγή, μερικές περιπτώσεις μέτριας και σοβαρής αφυδάτωσης μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε θάνατο.

Για να αποφευχθεί η αφυδάτωση του οργανισμού ειδικά τους θερμούς μήνες του καλοκαιριού το νερό είναι ο καλύτερος τρόπος για την ενυδάτωση του σώματος μας.

Η κατανάλωση νερού θα πρέπει να ξεπερνά τα 1,5-2 λίτρα την ημέρα!

Άλλες καλές πηγές ενυδάτωσης του οργανισμού αποτελούν τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ο καφές και το παγωμένο τσάι (χωρίς ζάχαρη).

Είναι σημαντικό λοιπόν να παραμείνουμε ενυδατωμένοι  καθ΄όλη την διάρκεια της ημέρας!

Μη ξεχνάτε να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό.