×

Angelos Michalopoulos / Unsplash

ΑΡΧΙΚΗ > ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ > ΣΩΜΑ

Τελικά αν δεν ιδρώσεις, γυμνάζεσαι;

Για πολλούς ανθρώπους, η εξάσκηση σημαίνει εφίδρωση. Αυτή η νοοτροπία είναι ταυτισμένη με την ιδέα ότι σε μια «καλή» προπόνηση, πρέπει να ιδρώσεις.

Συχνά σκεφτόμαστε «γιατί να κάνω αυτή την προπόνηση αν δεν πρόκειται να ιδρώσω;»

Ή «πρέπει να κάνω κάτι ακόμα, αυτό δεν ήταν αρκετό».

Και κάπως έτσι καταλήγεις να αποφεύγεις προπονήσεις που περιέχουν αρκετές αναπνοές, όπως γιόγκα και πιλάτες, αφού τυχαίνει να μην ιδρώνεις απίστευτα κατά τη διάρκειά τους ή να κάνεις διπλές και τριπλές προπονήσεις, μέχρι κυριολεκτικά να «τα φτύσεις».

Τι σημαίνει μια «καλή» προπόνηση;

Μια καλή προπόνηση προσφέρει μια αίσθηση ισορροπίας.

Είναι ένα είδος εξέλιξης, η προπόνηση μας βοηθά να πετύχουμε τον στόχο μας, είτε αυτός ο στόχος είναι να ανεβάσουμε την αθλητική μας απόδοση, να μειώσουμε το άγχος μας, ή απλά να αισθανθούμε καλύτερα.

Είναι δυνατή η αποτελεσματική προπόνηση χωρίς εφίδρωση;

Η σύντομη απάντηση είναι: ναι. Οι προπονήσεις δεν προκαλούν πάντα τρομερή εφίδρωση, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την αποτελεσματικότητα τους.

Ο ιδρώτας δεν είναι σε καμία περίπτωση ένας δείκτης για τίποτα «αποτελεσματικό» που προέρχεται από την άσκηση.

Οι άνθρωποι συνήθως δεν ιδρώνουν τόσο πολύ σε μια προπόνηση δύναμης και αυτό ακριβώς επειδή ο καρδιακός τους ρυθμός μπορεί να μην ανέβει τόσο ψηλά για παρατεταμένες χρονικές περιόδους, όπως συμβαίνει και με το cardio.

Επίσης, η γενετική παίζει ρόλο στο πόσο ιδρώνεις.

Η αποτελεσματικότητα μιας προπόνησης θα πρέπει να καθορίζεται από το εάν ο στόχος επιτυγχάνεται και όχι από το πόσο ιδρώνεις.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι το σώμα είναι εξαιρετικά προσαρμοστικό. Το να κάνουμε τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά δεν μας ωφελεί όσο περνάει ο καιρός.

Πόσο ιδρώνεις εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, από τη γενετική και τα επίπεδα ενυδάτωσής σου, μέχρι τις συνθήκες του περιβάλλοντος όπου ασκείσαι.

Για να μάθεις, λοιπόν, αν η προπόνησή σου ήταν επιτυχής, ακολούθησε το στόχο κι όχι το βρεγμένο μπλουζάκι!